02188944922
کارتریج خراب را چگونه تشخیص دهیم؟
کارتریج های خراب در پرینتر یا چاپگر می توانند بر کیفیت چاپ یا چاپگر شما اثر سو بگذارند. خوشبختانه تشخیص کارتریج آسیب دیده آسان است. ما چند دستورالعمل برای بررسی کارایی کارتریج های چاپگر شما ارائه داده ایم.
1- کیفیت چاپ ضعیف
این معمولاً اولین علامتی است که در کارتریج چاپگر شما مشکلی پیش آمده است. از دست دادن رنگها ، چاپهای خط دار ، لکه ها و لکه های جوهر همه نشانه هایی از آسیب دیدن جوهر چاپگر یا کارتریج تونر شما هستند.
بعضی از چاپگرها در صورت آسیب دیدن کارتریج به شما هشدار می دهند و از چاپ خودداری می کنند.
این شامل کارتریج های جوهر HP ، کارتریج های تونر سامسونگ و کارتریج های جوهر Canon است.
این مشکلات همچنین می تواند به مسئله ای در مورد چاپگر اشاره کند ، مانند هد پرینتر نامناسب یا آسیب دیده ، یونیت درام آسیب دیده یا سیم تاج کثیف. قبل از تعویض کارتریج ، کتابچه راهنمای چاپگر خود را برای راهنمایی در مورد نحوه تمیز کردن یا تراز کردن هد چاپ خود بررسی کنید یا اگر چاپگر لیزری دارید ، نحوه تعویض یونیت درام خود یا تمیز کردن سیم تاج خود را بررسی کنید.
کارتریج را بررسی کنید اگر بررسی کرده اید که مسئله مربوط به هد چاپ ، یونیت درام یا سیم تاج نیست و هنوز در چاپ خود مشکلی دارید ، به احتمال زیاد ایراد در کارتریج چاپگر است.
برای تشخیص مسئله ، با یک بازرسی ساده از کارتریج شروع کنید. کارتریج را از چاپگر خارج کرده و نگاهی دقیق به آن بیندازید.
برای کارتریج های جوهر ، با نگاه و یا توزین کارتریج ، بررسی کنید که هنوز درون کارتریج وجود دارد. اگر کارتریج دارای هد چاپی است ، مطمئن شوید که آسیب دیده یا کثیف نباشد.
برای کارتریج های تونر ، بررسی کنید که غلطک ها از نظر کارایی مناسب هستند. اگر کارتریج پرینتر درام تصویربرداری داخلی دارد ، بررسی کنید که هیچ خراشی روی درام وجود ندارد زیرا باعث ایجاد رگه هایی در چاپ شما می شود.
پوشش پلاستیکی را از نظر وجود ترک بررسی کنید. همچنین می توانید تمام فنرها یا گیره های موجود در خود کارتریج را بازرسی کنید.
اگر هر یک از اینها آسیب ببیند ، می تواند منجر به مشکلات چاپ شود.
اگر کارتریج شما تراشه دارد ، بررسی کنید که تراشه از بین نرفته ، آسیب دیده یا کثیف نشده است.
اگر صدمه ای به کارتریج وارد شد یا تراشه از بین رفته است ، برای تعویض کارتریج خود باید با تامین کننده خود تماس بگیرید.
2- بسته بندی را بررسی کنید
اگر کارتریج جدید است ، مطمئن شوید که همه بسته بندی یا نوار را برداشته اید.
برای کارتریج های جوهر ، اطمینان حاصل کنید که نوار زرد جلوی یا بالاشته اید.
برای کارتریج های تونر ، اطمینان جای کارتریج جوهر را برداشته اید و آن را از گیره محافظ برداصل کنید که پوشش محافظ جلوی کارتریج را برداشته اید و نوار جدا کننده تونر از غلتک یا درام تصویربرداری را بیرون آورده اید.
3- خطاها را بررسی کنید
اگر مشکلی پیش آمده باشد ، بیشتر چاپگرها به شما اطلاع می دهند. جعبه های گفتگو یا صفحه LCD چاپگر را برای پیام های خطا بررسی کنید.
اینها به شما ایده بهتری درباره اینکه کارتریج چاپگر شما چه مشکلی دارد و مشکلی که دارید تجربه می کنید.
همچنین باید اطمینان حاصل کنید که کارتریج مناسبی برای چاپگر خود دارید ، شماره مدل کارتریج را بررسی کنید.
ممکن است اشتباهاتی رخ دهد و شما ممکن است به طور تصادفی کارتریج اشتباهی را خریداری یا برای شما ارسال شده باشد.
برای خرید پرینتر و لوازم جانبی مورد نظر خود میتوانید به فروشگاه اینترنتی دنیای کارتریج رجوع کنید.
شماره تماس : ۰۲۱۸۸۹۴۴۹۲۲
ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح الی ۸ شب و پنجشنبه ها از ۹ صبح الی ۳ عصر
آدرس سایت ما : cartridgeworld.ir
درج نظر
برای ارسال مطلب وارد شوید