ممکن است در هنگام استفاده از دستگاه فتوکپی کیوسرا با پیام های متعددی روبرو شوید که در پنل لمسی شما ظاهر می شود، داشتن اطلاعات اولیه جهت رفع پیام های متداول خطا در دستگاه فتوکپی کیوسرا باعث می شود به آسانی بتوانید مشکل خود را حل نمایید اما در صورتی که راه حل مربوطه را انجام نمودید اما قادر نبودید مشکل را حل نمایید می توانید با نمایندگی دستگاه فتوکپی کیوسرا تماس حاصل نمایید.

پیام های رایج خطا در دستگاه فتوکپی کیوسرا و راه حل آن

پیام های متداول خطا در دستگاه فتوکپی کیوسرا توصیف مشکل راه حل
تغذیه نادرست در ***

***Missfeed in

کاغذ در دستگاه گیر کرده است. کاغذی که گیر کرده است را مطابق با راهنمای نشان داده شده در صفحه نمایش از دستگاه خارج کنید.
کارتریج جدید تونر *** را نصب کنید

Install new *** toner cartridge

تونری باقی نمانده است. *** نشان دهنده رنگ است. (رنگ ها به صورت اختصاری نشان داده می شوند: Y: رنگ زرد، M: ارغوانی، C: سبز، K: مشکی)

Check paper size setting on control panel for drawer N

شاخص رنگ را بر روی صفحه نمایش نگاه کنید و کارتریج تونر را عوض کنید (بعد از مشاهده پیغام می توان ۲۰۰۰ کپی دیگر با دستگاه گرفت. این تعداد متفاوت است و به شرایط کپی بستگی دارد).
تنظیمات سایز کاغذ را در پنل کنترل برای کشوی N بررسی کنید.

Check paper size setting on control panel for drawer N

به دلیل عدم انطباق بین سایز کاغذ قرار داده شده در کشوی N و سایز ثبت شده برای کشوی N، کاغذ گیر می کند. سایز کاغذ را به درستی انتخاب کنید. برطرف کردن گیر کردن کاغذ به معنی جلوگیری از گیر کردن مجدد نیست.
تنظیمات نوع کاغذ را برای کشوی N بررسی کنید.

Check paper type setting for drawer N

به دلیل عدم انطباق بین سایز کاغذ قرار داده شده در کشوی N و سایز ثبت شده برای کشوی N، کاغذ گیر می کند. نوع کاغذ را به درستی انتخاب کنید. برطرف کردن گیر کردن کاغذ به معنی جلوگیری از گیر کردن مجدد نیست.
برای کشوی سمت چپ کاغذ اضافه شود.

Paper for left drawer can be added

در سینی سمت چپ کاغذی باقی نمانده است.

(Tandem Large Capacity Feeder)

در هنگام انجام کپی می توانید کاغذ اضافه کنید. کشوی Tandem Large Capacity Feeder را باز کنید و در قسمت سمت چپ کاغذ قرار دهید.
محفظه TRU نیاز به جایگزینی دارد (با نمایندگی دستگاه فتوکپی کیوسرا تماس بگیرید)

TRU Box needs to be replaced(Please make a service call)

محفظه TRU نیاز به جایگزینی به وسیله تکنسین خدماتی دارد با نماینده خدمات دستگاه فتوکپی تماس بگیرید.
محفظه تونر ضایعاتی جدید تهیه کنید

Prepare new waste toner box

محفظه تونر ضایعاتی، تقریبا پر است. محفظه تونر ضایعاتی جدید برای جایگزین کردن داشته باشید.
منتظر بمانید (انجام بررسی)

Wait (Performing Self-check)

دستگاه در حال بررسی است تا بتواند کیفیت تصویر را حفظ کند. تا زمانی که بررسی تمام نشده است و پیغام محو نشده است صبر کنید.
جهت نسخه اصلی را تغییر دهید.

Change direction of original

جهت نسخه اصلی قرار داده شده بر روی شیشه نادرست است. جهت نسخه اصلی را ۹۰ درجه بچرخانید و کاغذ را روی شیشه قرار دهید.
در تغذیه، نسخه اصلی کاغذ به درستی قرار نگرفته است.

Misfeed in document feeder

نسخه اصلی در داخل فیدر چرخش اتوماتیک دستگاه گیر کرده است. با توجه به راهنمای نشان داده شده بر روی صفحه نمایش کاغذ گیر کرده را خارج کنید.
زمان تعمیر واحد ظهور(*) رسیده است. (رنگ ها به صورت اختصاری نشان داده می شوند: Y: رنگ زرد، M: ارغوانی، C: سبز، K: مشکی)

Time for Developer (*) Maintenance.(The colors are shown abbreviated:Y: yellow, M: magenta, C: cyan and K:black.)

مقدار کمی از واحد ظهور باقی مانده است. * نشان دهنده رنگ واحد ظهور است. با نمایندگی دستگاه فتوکپی کیوسرا تماس بگیرید.
نمی توان این سایز کاغذ را پرینت گرفت. کشوی دیگری را انتخاب کنید.

Cannot print this paper size Select the other Drawer

سعی شد پرینت انجام شود اما با شکست مواجه شد. به دلیل عدم انطباق بین سایز کاغذ و سینی، کاغذ را نمی توان بر روی کاغذهای سینی انتخاب شده چاپ کرد.

کاغذ با سایز ۳۲۰*۴۵۰، ۳۲۰*۴۶۰ یا ۳۳۰*۴۸۳ میلیمتر را میتوان در سینی دریافت پایین استفاده کرد.

کاغذ با طول ۴۵۷ میلیمتر یا بزرگتر را میتوان در سینی دریافت پایین قرار داد.

کاغذ با طول ۴۸۳ یا بیشتر را می توان در سینی دریافت بخش پرداخت قرار داد.

پرینت های شکست خورده را پاک کنید، سینی مناسب را برای کاغذ انتخاب کنید و دوباره عملیات پرینت را انجام دهید.
این نوع کاغذ را نمی توان پرینت گرفت، کاغذ دیگری انتخاب کنید

Cannot print this paper type .Set the other paper type

سعی شد پرینت انجام شود اما با شکست مواجه شد. به دلیل عدم انطباق بین سایز کاغذ و سینی، کاغذ را نمی توان بر روی کاغذهای سینی انتخاب شده چاپ کرد.

(کاغذ مخصوص یا با ضخامت ۴ در سینی دریافت پایین قرار داده شده است)

پرینت های شکست خورده را پاک کنید، سینی مناسب را برای کاغذ انتخاب کنید و دوباره عملیات پرینت را انجام دهید.
این حالت را تغییر دهید

تعداد بیش از حد است، بیش از این نمی توان ذخیره کرد

Change from this mode Count over, cannot store anymore

تعداد نسخه های اسکن شده بیش از حد مجاز ۱۰۰۰ صفحه در طول اسکن می باشد. (حالت مجله ای یا تابع تعداد صفحه استفاده شده است) تعداد نسخه های اصلی اسکن شده را به کمتر از ۱۰۰۰ صفحه کاهش دهید و دوباره تلاش کنید
آماده (واحد دوخت را بررسی کنید)

READY (CHECK SADDLE STITCH STAPLER)

منگنه در واحد دوخت گیر کرده است منگنه گیر کرده را خارج کنید.
آماده (واحد دوخت را بررسی کنید)

READY (CHECK SADDLE STITCH STAPLER)

منگنه در واحد دوخت وجود ندارد واحد دوخت را با منگنه پر کنید.
آماده (واحد دوخت را بررسی کنید)

READY (CHECK STAPLER)

منگنه در واحد پرداخت گیر کرده است منگنه گیر کرده را خارج کنید.
آماده (واحد دوخت را بررسی کنید)

READY (CHECK STAPLER)

منگنه در واحد پرداخت وجود ندارد واحد دوخت را با منگنه پر کنید.
آماده (واحد پانچ پر است)

READY (HOLE PUNCH DUST BIN IS FULL)

محفظه پانچ پر از کاغذ است. محفظه پانچ کاغذ را خارج کنید.
آماده (سینی داخلی پر است)

READY (INNER TRAY FULL)

سینی دریافت پر از کاغذ است برداشتن کاغذ از سینی دریافت
کاغذ اضافه کنید

Add paper

کاغذ در کشو یا سینی تغذیه دستی وجود ندارد در کشو یا سینی تغذیه دستی کاغذ قرار دهید. صفحه نمایش مشخص می کند کدام کشو کاغذ ندارد.
با خدمات یا نمایندگی دستگاه فتوکپی کیوسرا تماس بگیرید

Call for service

دستگاه باید توسط تکنسین تنظیم شود. با خدمات تماس بگیرید و کد خطای نشان داده شده در قسمت سمت راست صفحه نمایش را به او بگویید.

هشدار:

هرگز سعی نکنید دستگاه را خودتان تعمیر کنید.

احتمال شوک الکتریکی یا آتش سوزی وجود دارد. همیشه برای تعمیر با نمایندگی دستگاه فوکپی تماس بگیرید.

گیره در واحد دوخت بررسی شود

Examine stapler in the Saddle Stitch unit

منگنه در واحد دوخت گیر کرده است منگنه گیر کرده را خارج کنید.
کارتریج گیره در واحد دوخت را بررسی کنید

Check staple cartridge in the Saddle Stitch unit

منگنه در واحد دوخت وجود ندارد واحد دوخت را با منگنه پر کنید.
کارتریج گیره را بررسی کنید

Check staple cartridge

منگنه در واحد پرداخت وجود ندارد واحد دوخت را با منگنه پر کنید.
بررسی گیره

Examine Stapler

منگنه در واحد پرداخت گیر کرده است منگنه گیر کرده را خارج کنید.
ذخیره انرژی، کلید شروع را فشار دهید

Saving energy Press START button

دستگاه پس از مدتی در حالت ذخیره انرژی قرار می گیرد. کلید شروع را فشار دهید تا دستگاه از حالت ذخیره انرژی خارج شود.
تغییر کشو برای اصلاح سایز کاغذ

CHANGE DRAWER TO CORRECT PAPER SIZE

کاغذ مناسب نسخه اصلی انتخاب نشده است. کاغذ با سایز مناسب نسخه اصلی در کشو قرار دهید.
زمان تعمیرات دوره ای

Time for periodic maintenance

دستگاه نیاز به بررسی و نگهداری و تعمیرات به وسیله تکنسین خدمات نمایندگی دستگاه فتوکپی کیوسرا دارد. با خدمات تماس بگیرید.
خرابی برق

POWER FAILURE

کار با قطع برق یا به دلایل دیگر مختل شد. ممکن است عمل پرینت یا فکس کامل انجام نشده باشد. کلید (وضعیت کار) را فشار دهید تا ببینید عملیات به اتمام رسیده است یا خیر. برای پاک کردن پیغام، کلید پاک کردن عملیات را دوبار فشار دهید.
پاک کردن اطلاعات

ERASING DATA

The Data Overwrite Enabler (optional)

در حال پاک کردن اطلاعات است.

این پیغام در صورتی ظاهر می شود که The Data Overwrite Enabler نصب شده باشد. در هنگام مشاهده این پیغام می توانید کار کپی را انجام دهید.
تنظیمات سایز کاغذ را در صفحه نمایش لمسی برای سینی تغذیه دستی بررسی کنید.

Check paper size setting on touch panel for Bypass tray

به دلیل عدم انطباق سایز کاغذ در سینی تغذیه دستی و سایز تغریف شده برای سینی تغذیه، کاغذ گیر کرده است. سایز کاغذ را به درستی انتخاب کنید. برطرف کردن گیر کردن کاغذ به معنی جلوگیری از گیر کردن مجدد نیست.
کاغذ را دوباره در سینی تغذیه دستی قرار دهید.

Set the paper on the bypass tray again.

کاغذ قرار داده شده در سینی تغذیه دستی گیر کرده است. کاغذ گیر کرده را خارج کرده و اندازه کاغذ را دوباره تنظیم کنید.
دستگاه را دوباره راه اندازی کنید.

Reboot the machine

خطایی در دستگاه رخ داده است و باعث توقف عملیات شده است. ممکن است راه اندازی دوباره دستگاه، خطا را برطرف کند. برای راه اندازی دوباره، دستگاه را کامل خاموش کنید سپس آن را روشن کنید.
تونر تقریبا خالی است (***).

Toner near Empty (***)

تونر در حال خالی شدن است. “***” رنگ را مشخص می کند. (در هنگام خالی شدن تونر، رنگ به صورت اختصاری نمایش داده می شود: Y: رنگ زرد، M: ارغوانی، C: سبز، K: مشکی) رنگ تونر را بر روی صفحه نمایش بررسی کنید و کارتریج تونر را آماده کنید.

(بعد از ظاهر شدن این پیغام، ۴۰۰۰ کپی دیگر می توانید بگیرید)

نکات:

بعد از نمایان شدن پیغام “نصب کارتریج جدید تونر” کارتریج تونر را عوض کنید.

پرینت سیاه و سفید پس از اتمام سایر رنگ ها قابل انجام است. هنگامی که تونر سیاه تمام شود، پرینت رنگی یا سیاه سفید قابل انجام نیست.

اگر کارتریج تونر را عوض کردید ولی کمی از تونر باقی ماند، مخزن را حتما خالی کنید. این کار برای نشان دادن پیغام تونر خالی در زمان مناسب لازم است.

مطمئن شوید محفظه تونر ضایعاتی متصل است و در محفظه را ببندید

Confirm waste toner box is attached and close waste toner box cover

محفظه تونر ضایعاتی به درستی متصل نشده است یا درب محفظه باز است. مطمئن شوید محفظه تونر ضایعاتی به درستی متصل شده است و درب محفظه بسته است.
تونر استفاده شده را بیرون بیندازید

Dispose of used toner

محفظه تونر ضایعاتی پر است محفظه تونر ضایعاتی را با توجه به راهنمایی نشان داده شده در صفحه نمایش جایگزین کنید.
لطفا محفظه ضایعات سوراخ کاری و پانچ را خالی کنید.

Please Empty Hole Punch Waste

محفظه ضایعات سوراخ کاری و پانچ کاری پر است محفظه ضایعات سوراخ کاری و پانچ کاری را خالی کنید.
فضای کافی برای ذخیره نسخه های اصلی وجود ندارد. آیا می خواهید نسخه های ذخیره شده را چاپ کنید؟

Not enough Work Space to store originals Will you print out stored originals

در هنگام اسکن کردن، حافظه داخلی دستگاه پر شده است پس از ظاهر شدن پیغام، برای چاپ اطلاعات نسخه های اصلی ذخیره شده (اسکن شده)، کلید بله را روی صفحه نمایش فشار دهید. برای پاک کردن اطلاعات کلید خیر را فشار دهید.
تعداد نسخه های اصلی بیش از حد مجاز شده است. آیا می خواهید نسخه های ذخیره شده را کپی کنید؟

The number of originals exceeds the limits. Will you copy stored originals

تعداد تصاویر اسکن شده بیش از حد ماکزیمم می باشد (حدود ۱۰۰۰ در A4 یا LT) پس از ظاهر شدن پیغام، برای چاپ اطلاعات نسخه های اصلی ذخیره شده (اسکن شده)، کلید بله را روی صفحه نمایش فشار دهید. برای پاک کردن اطلاعات کلید خیر را فشار دهید.
در صورتی که با این پیام های متداول خطا در دستگاه فتوکپی کیوسرا روبرو شدید و راه حل مربوطه را انجام دادید اما دستگاه شما باز هم به مشکل برخورد بهتر است با نمایندگی تعمیر دستگاه کپی کیوسرا تماس بگیرید تا در اسرع وقت مشکل شما برطرف شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما میتوانید از تگ های و خصیصه های HTML استفاده نمایید

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>